عکس دسر کادایف لیوانی
دسر کادایف نوعی دسر بسیار معروف و لذیذاست.این دسر در جهان عرب به ویژه در شام و مصر و مخصوصا بین فلسطینی ها بسیار محبوب است.
مواد لازم

دسر کادایف لیوانی

۶
مواد اصلی
شیر
۱ لیتر
نشاسته ذرت
۳ قاشق غذا خوری
آرد
۳ قاشق غذا خوری
شکر
۱ لیوان
وانیل
نصف قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۱ عدد
خامه صبحانه
۲ قاشق غذا خوری
شکلات تخته ای
۵۰ گرم
کره ذوب شده
۲ قاشق غذا خوری
پودر قند
۳ قاشق غذا خوری
گردو خردشده
نصف لیوان
تل کادایف
نصف بسته
طرز تهیه

دسر کادایف لیوانی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
نصف بسته تل کادایف رو با دست خرد می کنیم و داخل ماهیتابه ای می ریزیم.وبهش کره ذوب شده و گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.
۲
بعد پودر قندرا اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام هم می زنیم تا طلایی شود سپس از روی حرارت بر می داریم حتما شعله کم باشه که کادایف نسوزه
۳
در قابلمه ای شیر می ریزیم و شکر ، نشاسته ذرت ،آرد سفید و زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می‌زنیم و روی حرارت می گذاریم و مدام هم می زنیم. وقتی کمی غلیظ شد وانیل را اضافه می کنیم و دوباره هم می‌زنیم و وقتی به غلظت فرنی رسید از روی حرارت برمی داریم.
۴
داخل دوتا ظرف می ریزیم و به یکی از ظرف ها ۲ قاشق خامه صبحانه و به دیگری ۵۰ گرم شکلات تخته اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا خامه و شکلات با محلبی مخلوط شوند.
۵
داخل لیوان ها اول یه لایه از مواد دسر و می ریزیم و سپس مواد کادایف رو می ریزیم اینکار و تکرار میکنیم تا لیوانها پر بشه بعد تو یخچال میزاریم تا سه ساعت بمونه و کاملا ببنده.روشو به دلخواه می تونیم با پودر پسته یا شکلات رنده شده تزئین کنیم
عکس و تصاویر ارسالی از دسر کادایف لیوانی
نظرات طرز تهیه

دسر کادایف لیوانی